dilluns, 11 de juny del 2012

De nou, abellerols.

Després d'haver estat una segona vegada a la colònia d'abellerols, convidat per en Fran Montero, i amb la companyia d'en Dani Sol, pujo unes quantes fotos més d'aquestes precioses aus. Són uns ocells enormement agraïts; jo no em canso de tenir-los al davant, i observar el seu anar i venir, el tragí dels mascles caçant per les femelles, les sessions de neteja i endreça del plumatge, les disputes, els vols rasants a tocar de l'amagatall... una meravella!

L'únic inconvenient que tenen és que, si no fa un bon sol, es mostren molt poc actius; fan coincidir la seva activitat amb la presència de la multitud d'insectes dels que s'alimenten, i aquests, en dies ennuvolats o en moments de poca insolació -quan tindríem més bona llum per tal de fotografiar-los- resten endreçats, esperant la presència del sol i la seva escalfor...

A continuació, doncs, una petita tria de les fotos realitzades al llarg d'aquesta segona sessió. De nou, Fran, moltes gràcies per tot!
Com sempre, clicant sobre les imatges les veureu més grans i amb més qualitat.

Les tres primeres, de l'abellerol més matiner, amb una llum encara molt bonica.



Estiraments, abellerols estarrufats, ofrenes... tot un espectacle!


















Com gairabé sempre, algun convidat sorpresa acaba fent acte de presència... En aquest cas, un preciós estornell vulgar (Sturnus vulgaris).


I ja per acabar, un últim abellerol, aquí prenent un bany de sol, la qual cosa els encanta. Salut, i a reveure!


6 comentaris:

  1. Enhorabuena, una serie muy bonita como quisiera hacer!! Jaja!
    Las fotos son preciosas!
    Saludos!

    ResponElimina
  2. Qui pogués fer una sèria com aquesta. Jo ja en veig, d'abellerols, però com que no tinc tele...

    ResponElimina
  3. Ostres company!!!, No m'havia fixat que tenies una nova entrada, si és que ho tinc tot mitjà deixat. Vas agafar molt bé les primeres llums, a la vista està el resultat i la de l'estornell .......... ja t'ho vaig dir in situ, és una passada. A veure si m'animo i faig una entrada jo també, que se acumula la feina. EL dissabte vaig anar a la recerca de libèl · lules i vaig tenir la sort d'agafar una que encara estava en la larva de la qual havia eclosionat i com estava mig aletargada doncs imagina't ........ gairebé hora i mitja fent-fotos. Mas material per una altra entrada, veus, però m'he de posar.
    Una abraçada Roger i ens veiem ............

    ResponElimina
  4. Hola Roger,quina passada de fotos ,enhorabona i gracies pels comentaris.Salud

    ResponElimina